Mission og Vision
Her kan du læse Bambunis mission og vision.
Mission
Vi stræber efter at levere produkter af højeste bambuskvalitet, vi har et simpelt og fundament af et sortiment, som vi stræber efter, skal appellere til en bred vifte af personlige præferencer – uanset køn og præference. Vores daglige arbejde er drevet af en overbevisning om, at det er på tide at ændre vores forbrugsmønstre med vores ”nyt-nyt-nyt-mentalitet”. Vi ønsker, at flere mennesker omhyggeligt tænker over deres indkøb af tekstiler, så de i bund og grund handler tidløst, holdbart og ikke-sæsonbaseret.
Sæsonvarer er ofte præget af nutidige designs og farver. Fascinationen er desværre bare ofte kun kortvarig, og så ender det nederst i bunken fordi den flotte sommertrøje, ikke passer til en dag derhjemme om vinteren. Vi har derfor udelukkende fokus på et simpelt basisudvalg, som passer til alle garderober, og bidrager til en mere bæredygtig tankegang. Det minimerer ikke kun forbruget i verdens tøjproduktion, men det hjælper også vores forbrugsmønstre, for det er noget du kan implementere flere steder..
Vi er 100% målrettet og dedikeret for at opnå et stort nok basisudvalg til, at alle danskere kan handle tidløs, og derfor ikke påduttet at handle fast-fashion. Vi vil tilbyde dig simple produkter, der holder længe, og som du kan bruge uanset vind, vejr og humør. Sammen kan vi bidrage til en mere bæredygtig fremtid og bevise, at kvalitet og tidløshed altid er moderne.
Vision
Hos Bambuni er vores vision ganske klar; Vi skal minimere fast-fashion og udbrede slow-fashion til standarden. Vi ønsker at reducere klimaaftrykket i produktionen af tekstil, og stræber efter at nytænke måden vi handler nye tekstiler på. Vi skal øge holdbarhed og holde os til basic designs, så det skaber værdi mange år ud i fremtiden.
Vi er med andre ord fast besluttet på, at vi skal reducere vores samlede forbrug af tekstiler og promovere ansvarligt forbrug.